17 Nisan 2014 Perşembe

ERİMİŞ ÇİKOLATA İLE DESEN VE KALIP ÇIKARMA
























Anneme yapacağım pastanın süslemesi için günlerdir düşünüyordum.
Daha önce pasta kursunda öğrendiğim çikolata eritilerek yapılan kenar kaplamayı pastanın üzerinde denemek istiyordum.
Bunun için interneti araştırırken Çalışanbayanlaratarifler.blogspot sitesinden birebir aldığım yardımla çalışmamı yaptım bende.
Bir kısmını pasta için kalanını da meyveler ve daha sonra kullanmak için damla çikolata gibi yaptım.
Ama benmari usulü eritmeye kendim bulduğum bir yöntem de ekledim.Daha önce başka birileri bu şekilde eritme yaptı mı bilmiyorum.Ama bence işim çok kolaylaştı ve kendimle gurur duyuyorumJ

MALZEMELER

Ortalama 2  paket  bitter çikolata
Fırın poşeti
Yağlı kağıt
Sıkmak için şırınga

Not:Ben 80 gr lık çikolatalardan 2 paket almıştım ve 6 parçasını da kullanmadım.































YAPILIŞI
Tencerede su kaynatılarak üzerine cam bir kap koyulur.
Daha sonra çikolatalar fırın poşetine koyularak ağzı bağlanır ve sıcak suyun içindeki kaba yerleştirilir.
Eriyen çikolatalar direkt torbanın ucu kesilerek ya da benim gibi şırınga içine alınarak yağlı kağıt üzerine ister gelişigüzel ister bir desen üzerine sıkılır.
Ya da yağlı kağıt kaplanmış bir kase üzerine sıkılarak kalıp çıkartılır.
 Ve dolapta kalıplaşması sağlanır.
İster pasta yanına  kaplamak için ,ister dekoratif amaçlı  pasta üzerine yada meyve üzerine kalıp olarak kullanılır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder