23 Ocak 2014 Perşembe

KAKAOLU ÜZÜMLÜ KURABİYE


 Misafir sofralarında kurabiye  olmazsa olmazlardandır.
 Türü benim için genellikle yanındaki diğer tatlıya  göre değişim gösterir.
 Beyaz  bir sütlü tatlı yaptıysam kurabiyem  muhakkak kakaolu olur.
 Ben bu kurabiyeleri misafir gelmeden bir hafta önce hazırlayıp şekil verdim  ve sert bir karton üzerinde buzlukta sakladım.
Ertesi  gün donunca buzlukta çok yer kaplamasın diye poşete koydum.
Bir hafta sonra erimeden fırına atıp pişirdim:)













Malzemeler
2 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvı yağ
Yarım su bardağı yoğurt
4,5-5 bardak un(markaya göre ayarlamayı siz yapabilirsiniz)
4 çorba kaşığı kakao
4 yemek kaşığı kuru üzüm
1 kabartma tozu
1 vanilya
Not:Hamur içine fındık parçaları da eklenebilir.        
Yapılışı
Yumurta ve şeker elle biraz eritilir.
Yağ ve yoğurt da  eklenerek karıştırılır.
Un,kakao,kabartma tozu,vanilya elenerek ilave edilir.
 Kuru üzüm de katılarak güzel bir hamur yoğrulur.
Ceviz şekli verilerek yuvarlanır 180 derecede pişirilir.



1 yorum: